یحیی‌زاده در تذکر کتبی به وزیر امور خارجه خواستار شد:

افزایش فعالیت دستگاه دیپلماسی برای جلوگیری از کشتار مردم بحرین

یزدفردا "نماینده مردم تفت و میبد در تذکر کتبی خود به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس خواستار دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از کشتار مردم بحرین شد.

"سید جلال یحیی‌زاده" در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تذکر کتبی خود به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس در روز دوشنبه 16 فروردین ماه، خاطرنشان کرد: دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با افزایش فعالیت دیپلماسی منطقه‌ای، تدبیری برای جلوگیری از کشتار بیشتر مردم بحرین اتخاذ کند.

یحیی زاده با اشاره به کشتار بی‌رحمانه مردم بحرین توسط نظامیان کشورهای بیگانه، گفت: دولت‌های بیگانه مانند عربستان آشکارا به کشور بحرین ورود نظامی داشته‌اند و ملت بحرین را که یک ملت بی‌دفاع و بی‌سلاح است مورد هجمه و قتل عام قرار داده‌اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از عدم شکل‌گیری اعتراضات رسمی نسبت به کشتار مردم مظلوم بحرین انتقاد و تصریح کرد: یکی از دلایلی که کسی اعتراضی به کشتار مردم بحرین نمی‌کند این است که مردم مظلوم بحرین شیعه هستند و بسیاری از کشورها به همین دلیل در مقابل تحولات رقت‌انگیز کشور بحرین سکوت اختیار کرده‌اند.

یحیی‌زاده کشتار مردم بحرین را ظلم مسلم در حق اسلام و همه مسلمانان جهان دانست و گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک دولت مسلمان و شیعی که برامده از ملت مسلمان ایران است، باید در شکل‌دهی و جهت‌دهی اعتراضات گسترده نسبت به کشتار مردم بحرین نقش‌آفرین و اثرگذار باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به تذکر کتبی به وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس، عملکرد وزارت امور خارجه در برخورد با تحولات منطقه بهبود پیدا کند و دستگاه دیپلماسی کشور اعتراض رسمی و جدی خود در برابر اقدامات نفرت‌انگیز رژیم دیکتاتوری بحرین و دخالت‌گری بیگانگان در این کشور اعلام کند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا